onsdag 11 april 2018

Om mig

Jag som skriver bloggen är född på 90-talet och jobbar idag som ingenjör inom fordonsbranschen och ägnar gärna min tid till att vidga mina vyer och skapa medvetenhet var jag står nu och vart jag är påväg.

Mitt intresse för aktier och besparingar började redan i början av 2013, då jag fick boken Så här kan alla svenskar bli miljonärer av Per H Börjesson vid en arbetsmarknadsdag på Linköpings universitet. Kort därefter beställde jag boken Vägen till din första miljon : alla kan bygga en egen pengamaskin av Tobias Schildfat, där jag någon månad senare skapade mitt investeringssparkonto på Avanza och köpte Ratos aktier. Vid detta skede gjorde jag misstaget att köpa vid fel tidpunkt och sälja direkt, vilket blev en ganska dyr ekonomisk affär som student.

I bloggen kommer du få läsa allt om mina funderingar och månatliga besparingar. Det jag kommer lägga fokus på är:

Privatekonomi
Aktieinköp
Sparkvot
Portföljuppdatering
Boktips
Gyllene regler att följa efter

De nyckelpersoner som ligger som en grund till det jag står för och fått inspiration ifrån är bl.a. Robert T. Kiyosayki, Warren Buffett, Jack Ma, Steve Jobs och Mark Zuckerberg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nya assetsa

Har nu skapat min egna personliga domän och hemsida, fortsätt följa via: http://www.assetsa.se